Telšių suaugusiųjų mokykla

REFLEKTYVAUS MOKYMOSI NAUDA SUAUGUSIŲJŲ PAMOKOSE

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

Parašė Jolanta Stonienė

Ar mano pamokos suaugusiųjų klasėse netapo rutina, ar ne laikas „pasitikrinti“ ir atnaujinti darbo su suaugusiaisiais gebėjimus? Refleksija. Būtent, „jos didenybė“ privertė atsigręžti į asmeninę andragoginę patirtį bei užduoti sau šiuos klausimus.

Telšių švietimo centrui paskelbus informaciją apie Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos kvietimą į andragogų praktikų edukacinės veiklos gebėjimų tobulinimo mokymus, nedvejodama panorau juose dalyvauti. Suaugusiųjų mokymo ekspertai dr. Vilija Lukošūnienė ir Arūnas Bėkšta paruošė kiekvienam besimokančiajam aktualią „Aštuonių andragoginio meistriškumo pamokų“ programą. Pirmomis mokymų dienomis aiškinomės pagrindinius konstruktyvizmo teorijos bei kontekstualaus mokymosi sampratos teiginius. Aptarėme pažintinių gebėjimų kaitą bei kūrėme mokymų programas skirtingo amžiaus grupėms. Analizavome vertybinių nuostatų ir reflektyvaus mokymosi reikšmę suaugusiųjų mokymosi sėkmei. Po kiekvienos temos buvo atliekamos užduotys, diskutuodavome porose ar grupelėse. Taip reflektuodami sužinojome apie kolegų turimą patirtį, tuo pačiu geriau pažinome ir save.

Pirmos dalies mokymų pabaigoje lektoriai pateikė keletą refleksijos pratimų pavyzdžių bei pasiūlė išbandyti juos savo darbe. Šią užduotį atlikti nusprendžiau mokinių profesinės karjeros planavimo pamokoje tema „Vertybių pažinimo svarba, priimant karjeros sprendimus“. Pamokoje ugdoma karjerai svarbių asmenybės charakteristikų pažinimo kompetencija. Siekiama, kad mokiniai suprastų, kaip asmeninės ir darbo vertybės – principai, kuriais vadovaujamasi gyvenime, – paveikia karjeros sprendimus.

Po trumpos diskusijos apie vertybių sampratą klasėje vyko žaidimas. Jo metu buvo galima pirkti vieną iš pasiūlymų. Ribotas nusipieštų pinigų kiekis nulėmė įsigytų vertybių kiekį. Mokiniai iš anksto nežinojo, kiek pirkimo galimybių turės. Taupiusiems neišnaudoti pinigai liko beverčiais, o išlaidaujantiems jų pritrūko. Visai kaip realiame gyvenime – „jeigu būčiau žinojęs...“ Žaidimo pabaigoje mokiniai porose vieni kitų klausinėjo, ką darytų kitaip, jei turėtų antrą galimybę, dėl kurio veiksmo gailisi, kuriuo pirkiniu džiaugiasi, kada sunkiausia buvo apsispręsti ir t.t. Jų atsakymai – jau refleksija.

Norėdama atlikti mokymų metu užduotą namų darbą, šiai pamokai pritaikiau lektorių pasiūlytą „Metaforą“. Šis refleksijos pratimas tinka dalyvių emocinės būsenos atskleidimui. Klasėje įvairiose vietose prilipdžiau daug gyvūnų paveikslėlių. Kiekvienam mokiniui reikėjo išsirinkti tokį, kuris geriausiai atspindėtų tai, kaip jis šiuo metu jaučiasi. Pavyzdžiui, žuvelę pasirinkęs mokinys jautėsi, kaip „žuvis vandenyje“, nes, būtent, tokius pasirinkimus, kaip ir žaidime, darytų savo karjeros kelyje. Liūdną šuniuką pasirinkusiajam nepasisekė – neužteko pinigų svarbiausioms, jo manymu, vertybėms įsigyti.

Po trumpos diskusijos mokiniai sutiko, kad tiek patirtinių veiksmų, tiek emocinės būsenos refleksija pamokai suteikia prasmę. Apmąstyta ir įsivertinta veikla skatina planuoti tolimesnius žingsnius savo siekių įgyvendinimui. Šimtu procentų sutinku su andragoginio meistriškumo pamokų lektoriais, kad reflektyvus mokymasis skatina aktyvų ir sąmoningą įsipareigojimą – giluminį požiūrį į mokymąsi, savianalizę, problemų sprendimą.

 

 

Mokytojų dena 2016m.

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

Parašė 9b klasės mokinė Kamilė Norvilytė

Spalio 5 d. po dviejų pamokų mūsų mokyklos mokiniai pakvietė visus mokytojus į muzikos kabinetą. Mokytojo dienos proga dėkojome mokytojams ir auklėtojams už kantrybę, už suteiktas žinias, už malonų bendravimą. Mergaitės deklamavo mokytojams skirtas eiles, mokinių ansamblis atliko dainą „Kaltas ruduo“, kuriai būgnais pritarė 8 klasės mokinys Raigardas. Mokiniai įteikė mokytojams savo padarytas dovanėles - knygų skirtukus.

 

 


 

Rugsėjo 1-oji

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

 

Sveikiname visus su Rugsėjo 1-ąja,


Mokslo ir žinių diena.


Linkime atrasti pažinimo džiaugsmą ir tobulėti kiekvieną dieną.


Jaunimo ugdymo skyriaus Rugsėjo1-osios šventė vyks 10 val. mokyklos salėje.


Suaugusiųjų mokyklos Rugsėjo1-osios šventė vyks 18 val. mokyklos salėje.


Maloniai laukiame !

 

   

Mokėmės nepaklysti „Profesijų labirinte“

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

Parašė Jolanta Stonienė

Telšių suaugusiųjų mokyklos mokiniai balandžio pradžioje apsilankė Telšių teritorinės darbo biržos Jaunimo darbo centre. Telšių miesto projekto „Atrask save“ koordinatorė Rūta Ruvelytė kalbėjo mokiniams apie tinkamos profesijos pasirinkimo svarbą, priminė karjeros planavimo žingsnius. Dalyviai sužinojo apie galimybes tapti savanoriu, žaidė „Profesijų labirintą”.

Paraginti labiau susirūpinti savo karjera, mokiniai buvo pakviesti dažniau apsilankyti bei pasinaudoti ten sukaupta informacija apie profesinės ateities pasirinkimo galimybes.

Plačiau sužinoti apie Jaunimo darbo centro siūlomas paslaugas galima:

https://www.ldb.lt/jaunimui/jdc/Puslapiai/Telsiai.aspx

 

 

   

„Rašom!“

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

Parašė Aldona Norkienė

Š.m. vasario 2-4 d. Telšių suaugusiųjų mokykloje buvo organizuotas Nacionalinis Vinco Kudirkos dailyraščio konkursas „Rašom!‘‘ Dailyraščio tikslas- ugdyti taisyklingo, aiškaus ir estetiško rašymo įgūdžius.

Daugeliui šiandieninių mokinių, įpratusių rašyti greitai, be diakritinių ženklų, nekreipiant dėmesio į rašto aiškumą, taisyklingumą, šis konkursas atrodė kaip didžiulis iššūkis. Keletas mokinių teigė, kad informacinių technologijų amžiuje rašymas ranka greit išnyks. Tačiau daugelis pripažino, kad su malonumu skaito ranka rašytą tekstą , ir mielai įsijungė į dailyraščio konkursą.

Džiugu, kad išbandyti savo galimybes dailyraščio rašymo konkurse panoro ir mokyklos bendruomenės nariai. Gražiausia rašysena galėjo pasigirti mokytojai : Jolanta Stonienė, Aušra Šlajienė, Lina Mickevičienė, Violeta Kovienė, ūkinės dalies vedėja Stanislava Višniauskienė. Iš moksleivių gražiausio rašto autore pripažinta IIIa klasės mokinė Samanta Saltonaitė.

 

 

   

Užgavėnės

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

Parašė Aušra Šlajienė

Vasario 9 d. Suaugusiųjų mokyklos jaunimo skyriaus mokiniai surengė Užgavėnių linksmybes. Tam buvo ruošiamasi iš anksto: mokiniai pasigamino Užgavėnių kaukes, išmoko dainų ir šokių, tad beliko tai pristatyti mokyklos bendruomenei.

   

Puslapis 5 iš 15