Savęs pažinimo diena Telšių suaugusiųjų mokykloje

Dėmesio, atidarykite naujame lange. PDFSpausdintiEl. paštas

2013 m. lapkričio 18-24 d. Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija paskelbė keturioliktąją suaugusiųjų švietimo savaitę “Suartėjimai: nuo asmeninės savasties iki Europos piliečio”.

Savaitė skirta savęs pažinimui ir supratimui, asmeninės savasties puoselėjimui, savo šaknų paieškai kultūroje, kalboje ir tarmėse, suvokimui, kad nuo mūsų pačių priklauso asmeninė, bendruomenės, tautos, Tėvynės ir Europos gerovė.

Telšių suaugusiųjų mokykla aktyviai dalyvavo bei pati organizavo savaitės renginius. Lapkričio 19 d. mokykloje buvo skelbiama savęs pažinimo diena. Mokiniai rinkosi į netradicinę karjeros pamoką. Telšių rajono mokyklų karjeros konsultantė Akvilė Bukinienė asmeniniu pavyzdžiu sudomino pamokos dalyvius, papasakodama apie savo profesinės karjeros kelią. Diskusijai kelią atvėrė parodyta video medžiaga apie studijas Lietuvoje bei užsienyje. Karjeros konsultantė kalbėjo apie pirmojo karjeros žingsnio – savęs pažinimo – svarbą siekiant sėkmingos profesinės ateities, paragino mokinius rašyti asmeninius karjeros planus. Suaugusiųjų mokyklos mokiniams profesinės sėkmės pavyzdžių toli ieškoti nereikia, nes kiekvienoje klasėje yra jau dirbančių besimokančiųjų, kurie mielai pasidalija jau turima patirtimi.

Karjera – visą gyvenimą trunkantis procesas, todėl šios srities klausimai aktualūs tiek mokiniams, tiek ir mokytojams. Kitas tą dieną mokykloje vykęs renginys – bandomieji mokymai apie savęs pažinimo kompetencijų svarbą profesinei karjerai. Mokyklos mokytojams bei svečiams – karjeros paslaugų teikėjams – buvo pristatyta tarptautinio Leonardo da Vinci programos naujovių perkėlimo projekto ImPrO-F „Profesinio orientavimo tobulinimas – darbas kiekvienam“ dalyvių parengta modulinių mokymo kursų medžiaga. Renginio dalyviai atliko užduotis, skirtas savo kompetencijų įsivertinimui, žaismingai pasakojo apie asmenines savybes bei vertybes, susijusias su darbu. Buvo diskutuojama apie mokymo medžiagos aktualumą, turinio bei naudojamų mokymo priemonių pritaikomumą.

Pažintis su profesinio orientavimo situacija Vokietijoje, Austrijoje, Anglijoje bei Ispanijoje atvėrė galimybes palyginti, įvertinti bei dalintis gerąja patirtimi europiniame lygmenyje.